Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümünden 2012 yılından bu yana mezun olmuş ve dikey geçiş sınavları ile lisans programlarına devam etmiş, mezuniyet sonrasında Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında ve özel eğitim kurumlarında kadrolu ve sözleşmeli öğretmen olarak çalışan eski mezunlarımızla mezun olacak öğrencilerimizi moderatörlüğünü Öğr. Gör. Vildan DEMİR’ in yaptığı “GELECEK SENSİN” söyleşi programda bir araya getirdik.
Söyleşide dikey geçiş sınavı ile Eğitim Fakültelerine geçiş yapan ve Gümüşhane İl Milli Eğitim Müdürlüğünde görev yapan eski mezunlarımız mezuniyet sonrasında yaşadıklarını; dikey geçiş sınavına hazırlık aşamasından, öğretmenlik mesleğine atanmaya kadar geçen süreci bizlerle paylaştılar. Dikey geçiş sınavının çalışılarak başarılı olunacak bir sınav olduğunu belirterek, zorluk derecesine göre sorulardan oluşan bu sınavın Matematik ve Türkçe sorularından oluştuğunu, okul başarı puanlarının sınav puanlarına etkisi olduğunu belirttiler. Sınava, yeterli ve yetersiz oldukları soruları belirleyerek çalışmaya başladıklarını, bir hedef belirlediklerini (örneğin 20 tane Matematik 40 tane Türkçe net soru yapmak gibi), deneme soruları çözdüklerini ifade ettiler. Asıl zorluğun dikey geçiş sınavıyla yerleştirildikleri üniversitede başladığını, fakültenin tüm sınıflarıyla muaf olamadıkları ya da hiç almadıkları dersleri alırken tanış olduklarını, böylece herkes tarafından tanınma imkânı elde ettiklerini, bir dönemde diğer öğrencilerden daha fazla ders aldıkları için zorlandıklarını da paylaştılar.
Üniversite eğitiminden sonra KPSS sınavına nasıl hazırlandıkları üzerinde duran öğretmenler, okul öncesi öğretmenlik mesleğinin bir çocuğun ilk öğretmeni olunduğu için ayrı bir gurur kaynağı olduğunu da belirttiler. Ayrıca Gümüşhane Sağlık Hizmeti Meslek Yüksekokulu Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümünde eğitim gördükleri iki yıllık eğitim anılarını ve geçmişle kıyaslama yaparak günümüzde üniversitenin nasıl geliştiğini belirterek şimdiki öğrencilerin şanslı olduklarını da söylediler.
Farklı illerde özel bakım evleri, kreşler ve özel okullarda öğretmen olarak çalışan katılımcımız ise iki yıllık diploma ile alanda çalışmanın zorluklarını anlatarak, iş hayatının öğretmenlik becerilerine katkıları üzerindeki tecrübelerini aktardı. Ayrıca mesleki olarak katıldığı sertifikalı eğitimlerden ve hem lisans eğitimini tamamlayıp hem çalışma hayatına devam etmenin zorluklarından bahsetti.
Söyleşinin gerçekleşmesinde her aşamada yardımlarını esirgemeyen, söyleşi sırasında bizimle olan ve katılımcılara Teşekkür Belgesini veren Okul Müdürümüz Sayın Prof. Dr. Mehmet MERDAN’ a ve söyleşiye katılıp deneyimlerini paylaşan Hilal ÇİVELEK, Aleyna DEMİR, Perihan DEMİR, Alin AYVAZ ve Halime ÖZTÜRK’ e teşekkürlerimizi sunuyoruz.